| 
			 
			
			ZARZĄDZANIE NIERUCHOMOŚCIĄ WSPÓLNĄ: 
			
			
			 
			Zarządzanie nieruchomością polega na podejmowaniu decyzji i 
			dokonywaniu czynności mających na celu zapewnienie właściwej 
			gospodarki ekonomiczno-finansowej nieruchomości oraz zapewnienie 
			bezpieczeństwa użytkowania i właściwej eksploatacji nieruchomości, w 
			tym bieżącego administrowania nieruchomością, jak również czynności 
			zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym, 
			zgodnie z jej przeznaczeniem oraz do uzasadnionego inwestowania w tę 
			nieruchomość.  
			
			
			W rękach Zarządu nieruchomości pozostają wiążące się z tym decyzje. 
			
			
			 
			CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z TECHNICZNYM UTRZYMANIEM NIERUCHOMOŚCI 
			WSPÓLNEJ  
			
			·      
			
			
			Prowadzenie książki obiektu budowlanego oraz dokumentacji 
			technicznej nieruchomości wymaganej przez przepisy prawa 
			budowlanego;  
			
			·      
			
			
			Zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości 
			i urządzeń stanowiących ich wyposażenie techniczne zgodnie z 
			wymaganiami prawa budowlanego;  
			
			·      
			
			
			Kontrola nad zapewnieniem dla nieruchomości dostaw energii 
			elektrycznej, wody, gazu, odprowadzania ścieków i wywozu 
			nieczystości;  
			
			·      
			
			
			Kontrola nad utrzymaniem w należytym stanie porządku i czystości 
			pomieszczeń oraz terenów służących do wspólnego użytku właścicieli 
			lokali;  
			
			·      
			
			
			Kontrola nad pracą firm odpowiedzialnych za konserwacje instalacji 
			technicznych w budynku;  
			
			·      
			
			
			Kontrola nad innymi usługami związanymi z funkcjonowaniem 
			nieruchomości;  
			
			·      
			
			
			Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków;  
			
			·      
			
			
			Zbieranie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi 
			związane z utrzymaniem nieruchomości.  
			
			
			   
			
			
			CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ I JEJ CZŁONKÓW 
			
			·      
			
			
			Protokolarne przejęcie nieruchomości;  
			
			·      
			
			
			Weryfikowanie stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, 
			prowadzenie ewidencji właścicieli lokali;  
			
			·      
			
			
			Nadzór nad opłacaniem podatków i innych opłat publicznoprawnych 
			przypadających od nieruchomości wspólnych, chyba że są pokrywane 
			bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali;  
			
			·      
			
			
			Monitorowanie ubezpieczeń związanych z nieruchomością wspólną;
			 
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie i obsługa zebrań wspólnot mieszkaniowych;
			 
			
			·      
			
			
			Analizowanie, doradzanie i według potrzeb opracowywanie koncepcji 
			działania dostawców usług dla nieruchomości;  
			
			·      
			
			
			Analizowanie i doradztwo w zakresie kosztów dotyczących 
			nieruchomości oraz sugerowanie działań optymalizacyjnych; 
			 
			
			·      
			
			
			Analizowanie ofert dotyczących umów o dostawy, roboty bądź usługi 
			związane z utrzymaniem nieruchomości oraz doradztwo w w/w zakresie;
			 
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie i negocjowanie umów o dostawy, roboty bądź usługi 
			związane z utrzymaniem nieruchomości;  
			
			·      
			
			
			Porady prawne związane z bieżącym utrzymaniem nieruchomości wspólnej 
			w podstawowym zakresie.
			 
			
			
			   
			
			
			CZYNNOŚCI ZWIĄZANE Z OBSŁUGĄ RACHUNKOWĄ WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ
			 
			
			·      
			
			
			Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i 
			stosownymi uchwałami;
			 
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów 
			rzeczowo-finansowych) i korekt tych planów;  
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;  
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;  
			
			·      
			
			
			Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;  
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie  informacji o poniesionych kosztach utrzymania 
			nieruchomości oraz przychodach;  
			
			·      
			
			
			Analizowanie i nadzór nad windykacją należności z tytułu pożytków i 
			innych przychodów z nieruchomości;  
			
			·      
			
			
			Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania 
			nieruchomości, kosztów zużytych mediów (odczyty liczników oraz 
			rozliczanie kosztów zużytych mediów odbywałyby się w ustalonych 
			odstępach czasu) , funduszu remontowego;  
			
			·      
			
			
			Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali 
			dotyczących dodatków mieszkaniowych lub pomocy społecznej;
			 
			
			·      
			
			
			Obsługa związana z bankiem i pocztą.
			 
			
			
			  
			
			
			INNE USŁUGI NA ZLECENIE:
			 
			Poniżej pragniemy przedstawić Państwu specyfikację niektórych 
			czynności, które można nam zlecić niezależnie od wszystkich innych 
			usług tzn. nie musimy administrować ani zarządzać, aby móc np.: 
			zapewnić obsługę rachunkową.  
			
			
			 
			OBSŁUGA PRAWNA NIERUCHOMOŚCI: 
			Oferujemy współpracę w zakresie obsługi formalno-prawnej 
			nieruchomości. Dzięki naszemu bogatemu doświadczeniu jesteśmy w 
			stanie sprostać wielu zadaniom i problemom, jakie stoją przed 
			Właścicielami Nieruchomości.  
			 
			OBSŁUGA RACHUNKOWA MIESZCZĄCA SIĘ W RAMACH ZARZĄDZANIA 
			NIERUCHOMOŚCIAMI: 
			
			·      
			
			
			Prowadzenie księgowości zgodnie z obowiązującymi przepisami; 
			 
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie projektów planów gospodarczych (w formie planów 
			rzeczowo - finansowych) i korekt tych planów;  
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie naliczeń na podstawie uchwał Wspólnoty;  
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie rozliczeń planów gospodarczych;  
			
			·      
			
			
			Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych;  
			
			·      
			
			
			Przygotowywanie informacji o poniesionych kosztach utrzymania 
			nieruchomości oraz przychodach;  
			
			·      
			
			
			Analizowanie, windykacja należności z tytułu pożytków i innych 
			przychodów z nieruchomości;  
			
			·      
			
			
			Rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów utrzymania 
			nieruchomości, kosztów zużytych mediów, funduszu remontowego; 
			 
			
			·      
			
			
			Wydawanie poświadczeń bądź zaświadczeń właścicielom lokali;
			 
			
			
			   
			
			
			PRZEJĘCIE NIERUCHOMOŚCI
			W ZARZĄDZANIE: 
			Wariant ten skierowany jest do Wspólnot, które nie mają 
			uporządkowanych kilku lub wszystkich aspektów związanych z 
			przejęciem nieruchomości od gminy, dewelopera lub byłego 
			administratora. Należy przez to rozumieć braki w dokumentacji 
			technicznej i prawnej, błędne lub nieaktualne wersje tychże 
			dokumentów. Uporządkowanie stanu technicznego i prawnego 
			potwierdzonego odpowiednimi dokumentami dokonuje się raz w ciągu 
			całego życia danej nieruchomości. Jednocześnie z punktu widzenia 
			Zarządu Wspólnoty powinno stanowić podstawę normalnego, bieżącego 
			jej funkcjonowania i składa się z:  
			
			·      
			
			
			Uzgodnienia z byłym administratorem lub zarządcą trybu przejęcia 
			nieruchomości ;  
			
			·      
			
			
			Weryfikacji stanu prawnego i faktycznego nieruchomości, wykazu 
			lokali, właścicieli lokali i najemców w lokalach;  
			
			·      
			
			
			Zebrania i aktualizacji aktów notarialnych ;  
			
			·      
			
			
			Analizy stanu wszystkich wymaganych dokumentów oraz zlecania i 
			egzekwowania ich uzupełnienia, w tym między innymi:  
			
			·      
			
			
			dokumentacji technicznej budynku  
			
			·      
			
			
			instrukcji obsługi i eksploatacji  
			
			·      
			
			
			decyzji urzędu o dopuszczeniu budynku do użytkowania  
			
			·      
			
			
			aktualnych protokołów przeglądów technicznych  
			
			·      
			
			
			ksiąg obiektu budowlanego  
			
			·      
			
			
			dokumentacji administracyjnej  
			
			·      
			
			
			dokumentacji eksploatacyjnej  
			
			·      
			
			
			dokumentacji finansowej  
			
			·      
			
			
			innych.
			 
			
			·      
			
			
			Przejęcia spraw w toku i ich dokumentacji (prace remontowe itd.) ;
			 
			
			·      
			
			
			Weryfikacji podpisanych umów.
			 
			
			
			   
			
			
			DORADZTWO: 
			Jest to usługa skierowana do wszystkich właścicieli, 
			współwłaścicieli bądź użytkowników nieruchomości. Naszym celem jest 
			zapewnienie kompetentnej, obiektywnej i profesjonalnej informacji w 
			zakresie zarządzania, obsługi rachunkowej i innych aspektów 
			związanych z nieruchomościami.  
			Jesteśmy pewni, że uda nam się znaleźć rozwiązania wielu różnych 
			problemów i sprostać rozmaitym okolicznościom.  
			
			
			  
			
			
			ORGANIZACJA WSPÓLNOTY MIESZKANIOWEJ PRZEJĘTEJ W ZARZĄDZANIE: 
			Wspólnota Mieszkaniowa powstaje z mocy prawa, a oferowana przez nas 
			usługa ma na celu sformalizowanie jej istnienia i obejmuje 
			 
			
			·      
			
			
			wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji Regon  
			
			·      
			
			
			wystąpienie o nadanie numeru identyfikacji NIP  
			
			·      
			
			
			utworzenie rachunku bankowego Wspólnoty Mieszkaniowej  
			
			·      
			
			
			stworzenie pierwszego budżetu i podstawowych uchwał.
			 
			
			
			   
			
			
			Umowę zarządzania (nie administrowania) nieruchomością można zawrzeć 
			z osobą legitymującą się ważną licencją zarządcy nieruchomości oraz 
			odpowiednią polisą ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w 
			zakresie wykonywania czynności zarządcy.
			 
			
			
			We wspólnotach mieszkaniowych, w których wybrany Zarząd zlecił umową 
			czynności administrowania danej firmie (lub osobie) nie posiadającej 
			właściwych uprawnień - umowę taką można uznać za nieważną. 
			 
			
			
			Zniesienie domniemania ważności takich umów może nastąpić przez 
			porozumienie stron, które umowę zawarły (na piśmie).
			 
			
			
			Sprawy te reguluje znowelizowana z dniem 22 września 2004 r. ustawa 
			o gospodarce nieruchomościami. Zgodnie z w/w ustawą, osobom 
			działającym bez wymaganych licencji lub uprawnień grozi grzywna, 
			ograniczenie wolności lub areszt (wcześniej jedyną karą była grzywna 
			do 5.000 zł).  
			
			
			Z rynku muszą zniknąć tzw. administratorzy, czyli firmy, które 
			dotychczas wykonywały prawie to samo, co zarządcy nieruchomości, ale 
			bez uzyskiwania licencji.
			 
			
			
			   
			
			
			Oferując profesjonalną usługę zarządzania nieruchomościami, 
			proponujemy Państwu pomoc w zorganizowaniu procedury ZMIANY 
			ZARZĄDCY, w szczególności:  
			
			·      
			
			
			zorganizowanie zebrania Wspólnoty celem podjęcia decyzji w 
			przedmiotowej sprawie;
			 
			
			·      
			
			
			w wyniku podjętych decyzji deklarujemy udział w przejęciu 
			nieruchomości od dotychczasowego administratora (sporządzenie wzoru 
			wypowiedzenia umowy o administrowanie, przejęcie dokumentacji 
			księgowej, technicznej - łącznie z wystąpieniem do dotychczasowego 
			właściciela o uzupełnienie brakującej dokumentacji zgodnie z art. 2 
			ust. 6 i art. 29 podpunkt 1 ust. 1c i 1d ustawy z dnia 24.06.1994r. 
			o własności lokali /Dz. U. z 2000r. Nr 80 poz. 903/);  
			
			·      
			
			
			zawarcie nowych umów z dostawcami mediów i firmami świadczącymi 
			usługi na rzecz wspólnoty;
			 
			
			·      
			
			
			pomoc w zredagowaniu wzoru wypowiedzenia umowy o administrowanie/ 
			zarządzanie, wzoru wypowiedzenia umowy z powodu jej nieważności z 
			trybem natychmiastowym w drodze porozumienia stron.
			
			  |